Friday, October 29, 2010

Ansari Jatuh Lagi di Batu Sapi

Malang tak berbau... jatuh di jambatan calon PKR P.185 Batu Sapi.
Pernah dengar lagu Indonesia???? Jatuh cinta lagi....lagi...lagi jatuh cinta", tapi lain pula ceritanya dengan Ansar yang jadi sapi di Batu Sapi. Baru hari Rabu dia jatuh dalam laut macam luncai. Ini dekat Kampung Gas dia jatuh lagi. Dia ikut buntut Khalid Ibrahim. Si Kalid tak jatuh tapi dia yang terhumban.

Tentu Ansar akan kata celaka punya BN. Tapi kalau tanya orang kampung, memang sumpahan-sumpahan lagenda memang ada di sini. Jelas percaya atau tidak anak si Abdullah ini nampak macam hampir kena sumpah. Apakah tidak, dia cakap bohong pada rakyat, dia kata itu pada rakyat yang baikbudi. NAH!!! Sekarang terhumban lagi dia. 
Tanya saja pada apek, abang, pakcik apa petanda kalau kerap begitu. Sesetengah orang kata ini Ansar ada pembawa sial. Ada amaran malapetaka kalau anak si Abdullah ini diberi waima undi simpati jatuh laut pun. Jadi orang lama di kampung sudah berunding dan mereka sebagai kaum nelayan faham yang Ansar ini ada bawa isyarat tidak baik.

Ke-2 kali calon PKR jatuh dijambatan...ni lagi la macam dirancang sedih sungguh!!!
Cara terbaik ialah minta dia balik saja ke tempat asal sebelum banyak lagi cerita misteri berlaku. Alahai anak si Abdullah ni. Kadangkala kasihan juga. Tapi apakan daya dia sudah termakan rasukan DSAI. Tengoklah nanti mesti ada lagi peristiwa yang akan berlaku padanya sehingga hari 4 November. Kita bukan doakan yang tidak baik tapi kita minta dia faham akan isyarat dan petanda tidak baik sudah kelihatann. Takutnya kalau kena pada diri dia seorang.

Batu Sapi reject Ansar. Itu rumusan kita. Elok saja dengan rela hati dia berundur dan jangan lagi datang ke sini.

No comments:

Post a Comment