Thursday, November 18, 2010

Haiyaaaaa 153 lagi.... Talak ada meh ceta lain....


Lagi...lagi cerita hal 153. Ini semacam satu discovery oleh kaum Cina. Macam la sangat mereka ini baru tahu makna atau apa itu 153 dalam Perlembagaan. Kaum Cina ni jangan la dok mengada ngada lebih. Jangan pura-pura tak faham sejarah. Cina yang membesar di negara hidupnya lumayan dan nyaman.

Lu apa hal pulak nak cuba tunjuk pakar dalam hal 153 ni? Memang ini nampak macam kena rasuk dek DAP. Parti ni memang pandai cucuk sana cucuk sini. Mentang-mentang dia macam tahu yang BN perlukan dia maka dia pun mula naik minyak. Dia tahu yang Melayu sedang longlai maka dia pun cuba nak cakap hak Bumiputera.

Apa yang dia sebok hal kouta? Dia takkan nak dapat undi Cina dengan tibai kau....kau....hak Melayu. Ini nampak macam sudah agak keterlaluan. Ini mesti gurunya DAP. Perangai acam ni patut jangan tinggal di Malaysia lagi baik. Cuba bukti mai bangsa ni kat mana yang dia telingkup di negara ini. Bangsa terkaya di Malaysia 9 daripada 10 adalah bukan Melayu.

Apa lagi yang dia mahu? sekolah Cina tumbuh mcam cendawan, adakah Melayu marah? Tokong-tokong tumbuh di celah sana celah sini adalah Melayu marah? Wahai sahabat Tiong Hua sedarlah yang kita di sini mahu hidup aman ikut formula yang semua pun sokong. Apa hal yang mau ungkit ungkit macam orang Melayu pula yang curi hak hak mereka. Apakah orang Cina mahu Melayu hendak dia? Bila buat camtu dia kata rasis. Bila dia cungki hal perlembagaan kita Melayu kata apa dekat dia?

Orang Melayu zaman la ni pun tak dak kekuatan lagi. Semakin hari semakin kita diusik-usik. Kenapa suka hina hal Melayu? Melayu pun ada perasaan tau marah dan tau sedih. Jangan bagi Melayu pedih hati nanti lain cerita timbul. Pemimpin Melayu tak kira UMNO, PAS, PKR jangan jadi bacol. Jangan kerana merempatkan undi sanggup hak bangsa dicaci, dicanai dan digumral oleh bangsa Cina.

Apa guna masuk parti kalau hanya mahu jawatan dan takut hilang undi. melayu begini elok saja berundur dan bagi ruang perjuangan kepada mereka yang berani bersuara dan tahu fakta. Kita tidak mengatakan PERKASA itu hebat tapi cuba renung betul-betul apa yang mereka katakan. Adakah mereka salah tafsir? Atau susah sangatkag nak faham perjuangan PERKASA? Kalau Cina tak faham itu tak pa lah... Ini ada juga pemimpin tinggi parti yang boleh buat lawak bodoh hentam NGO yang banyak menyampaikan hasrat akar umbi.

Melayu tetap mempertahankan haknya. Jika mahu dan jika perlu atau sudah tiba masa pantun dan seloka tidak lagi bermaya maka beradu tenaga pun Melayu sudah biasa. Ini friendly reminder kalau mahu negara aman dan kalau mahu cucu cicit selamat jangan cuba nasib dengan hal yang memedihkan jiwa Melayu.

No comments:

Post a Comment