Wednesday, February 2, 2011

DRAMA PKR

PANGGIL SAYA ANWAR KHAN
"My Name is anwar and i am not a terrorist" ini ungkapan anwar.Dia sebut ini dalam ceramah road show untuk pulihkan imej PKR. Dia mahu jadi Sharukh Khan seperti filem MY NAME IS KHAN..Jelas Anwar khan ini sudah tak minat dengan nama asal yang di beri oleh ibu tersayang.Mungkin juga arwah Datuk Ibrahim terlepas pandang untuk tambah nama KHAN. Sebab itu pada usia sebegini ranum Anwar memaksa penonton menerima nama barunya ANWAR KHAN.

Sebab utamanya ialah kalau ANWAR IBRAHIM ia dah sinonim dengan LIWAT. Justeru dia putar namanya kepada ANWAR KHAN supaya dia di segani  sebagai seleberiti.Sebab tulah bila dia jumpa orang India dia kata dia SIVAJI THE BOSS. Rupa-rupanya terteralah bahwa ANWAR KHAN lebih mirip jadi bintang filem dari jadi PM.Sebab kalau jadi PM mana boleh buat wayang.Rahsia ini mesti kita bisikkan pada DAP dan tak perlu kita kasi tau sama PAS sebab DAP mengikut Gobind Singh lebih selesa sebilik dan sebantal dengan Anwar Khan.

                                    KONSERT ANWAR KHAN
Yang lebih menarik ialah dalam ceramah pulih semangat ini Anwar Khan banyak memainkan cerita ROSMAH.Dia kata BN itu BINI NAJIB.Dia juga lagukan cerita katak yang merujuk pada Ibrahim Ali.Rupa rupa nya baru kita tahu yang mereka perlu memuja dan mantara rosmah dan ibrahim untuk kembalikan semangat mereka.Tak juga di duga yang PKR sangat gementar pada dua orang ini.Mereka mahukan penonton setuju bahwa Khan Malaysia ni perlu semangat dari rosmah dan ibrahim.Kalau gitu caranya Anwar Khan kenalah anjur satu konsert dan jadikan rosmah atau ibrahim penaungnya.

               
                                         HARAM DAP MINUM ARAK?

Cerita drama yang menarik ialah dari Khalid Samad.Dia kata yang orang Pas tak akan minum arak bersama orang UMNO.Dia kata orang Pas hanya akan minum teh tarik dengan DAP.Ini satu nyanyian yang hebat.Mengapa Khalid yang terhegeh hegeh nak tetapkan yang DAP kalau nak bersama PAS mesti minum teh tarik saja.Ini bermakna kalau DAP nak minum arak maka DAP akan jemput UMNO.Belum lagi ada hukum hudud dah nampak lagak Pas yang mahu merubah DAP dari minum whisky kepada Teh tarik.Elok juga brother Kit ambil ingatan sempena kong hi fa chai ini supaya mulakan yam seng dengan teh tarik.


                                           CHEAP MATINEE
Yang mengecewakan dalam siri jelajah ini ialah penganjurnya.Anwar Khan tak cerita kenapa populariti nya menurun?kenapa dalam kajian yang di buat mendapati yang lebih 40% mengatakan Anwar Khan ini tidak lagi relevan!Anwar Khan ini hanya mahu menguji tahap hafal skrip untuk terus jadi pelakon.Dia asyik asyik ulang cerita lama,cerita TBH,cerita Kugan,dan selalu sangat kata dia di londeh dan matanya dilebamkan.Cerita dia londeh saiful dan lebam kan saiful punya itu, dia elak.Ini macam cerita cheap matinee.Tapi kita jangan perlekeh penonton kerana penonton yang  gelak ketawa  menunjukkan mereka suka di hiburkan oleh Anwar Khan.

No comments:

Post a Comment