Sunday, May 8, 2011

NAFI,NAFI,NAFI.

ANWAR:NAFI


KES LIWAT: Semua maklum bahawa lelaki Y itu adalah Anwar dan sehingga kini Anwar berkeras dan nafi bahawa dia  ada lakukan kesalahan. Kelemahan Anwar ialah ketidakupayaan untuk lakukan apa yang dilakukan oleh Saiful, misalnya bersumpah. Begitu jualah kisah nya dengan hal DNA yang dihebohkan, Anwar tidak langsung mahu mencabar supaya darahnya di ambil setitik untuk jadi bahan bukti. Sebaliknya Anwar suka cakap hal yang tidak ada kaitan dengan kes ini. Contohnya dia kata, ini politik UMNO untuk jatuhkan Anwar. Dia mahu rakyat tumpu pada hal Altantuya.

KES SEX
Juga kes ini mengenai nafsu. Kali ini di kaitkan dengan CCTV bukan lagi DNA. Yang menarik, ramai yang berpeluang lihat pelaku sex, dari awal hingga ke peringkat guna tisu tak mahu guna tuala kerana bahadi tuala masih ada pada Anwar. Hal ini pun Anwar nafi. Bini dia pun nafi. Mereka kata waktu itu Anwar sedang twitt, lagi pun perut Anwar mana mungkin boroi seperti dalam CCTV. Dua alasan ini di anggap munasabah hanya kepada yang belum berpeluang tengok video tapi bagi mereka yang dah tengok,ramai yang kata mereka kenal lelaki itu.

Bila reporter tanya hal jam tangan Omega,anwar kata ini repoter agen umno.Dia berang kerana sudah tidak tahan lagi tumbukan bloggers tentang siapa lelaki itu. Eskay bila sumpah, Hadi tolong kata yang ianya tak lengkap kerana tak ikut hukum. Anwar senyum dengan jawapan Lebai itu. Bila di minta untuk Anwar saman Eskay, tiada reaksi. Namun yang hebatnya,pelacur dan jam katanya sudah di tangan polis.

KES SAMSIDAR: Bila Ummi Hafilda buat keterangan, Anwar diam dan sekadar buat tak indah. Dia nafi semua yang di sebut tapi dalam penafian ini dia juga tidak ambil tindakan saman pada Ummi ini.Jika sekadar pandai nafi tapi tak pandai menghentikan nya,umum berpendapat anwar masih mahu lari dari sifat keberanian nya untuk tegakkan kebenaran. Bila Ummi kata isteri Azmin ada affair dengan Anwar,sepatutnya dari awal lagi Anwar terjah Ummi dan seret dia ke muka pengadilan. Tapi ini dibiarkan berlarutan sehingga Anwar kalau boleh mahu perkara ini dilupakan rakyat.Tapi dalam penafian demi penafian ini anwar sudah di asak dengan keperluan untuk lakukan sesuatu demi ugama nya. Kenapa dia berselindung?

KETUA PADRI: NAFI

KES KRISTIAN: Bila timbul hal Kristian mahu jadi agama rasmi dan PM dari yang bukan Islam, ramai yang hentam Utusan dan Archibishop pun tunggang langgang nafi sekeras kerasnya. Seperti yang di jangka,cerita ini di katakan karut tapi YB ZUL senyum dan terus kata dia sudah lama ketahui hal ini.

PM BUKAN MELAYU: PAS diam dan bagitu juga PKR. Yang ada pun komen biasa yang di sebut Lim Guan Eng. Dengan lemah manisnya dia kata ini kerja utusan. Kenapa tak tangkap atau saman saja utusan kalau semuanya yang di sebut utusan itu karut.

PAS: NAFI

DATUK TUAN IBRAHIM TUAN MAN nafi akan rancangan DAP. Dia kutuk UTUSAN. Dia kata tak masuk akal. Penafian ini dapat di duga. PAS semacam tak percaya tindakan sebegini, berani di buat DAP selagi PAS dalam PAKATAN. PAS menjangka yang DAP akan hormat PAS? Orang yang di gelar bahlol pun tak akan percaya bahawa DAP akan HORMAT PAS. Bagi mereka, PAS ini adalah penumpang dalam arus mendapat sokongan. Cara gerak kerja DAP, mana mungkin PAS dapat jejak sebab PAS ada koloni sendiri di Kedah dan Kelantan. Sebab itu apa PAS nak peduli kepada apa yang akan berlaku di Penang dan PAS juga apa dia peduli akan apa rancangan DAP dalam hal agama kerana dia tahu DAP tak kan berani kacau hal agama. Barang di ingat bahawa cara Kristian dan penularan kristian memang halus.Banyak negara tumbang dengan kehadiran mereka. Contoh, paderi mereka sanggup ke kawasan pendalaman dan hidup bersama penduduk pendalaman dan mereka sanggup bersama dalam susah dan senang. Selepas paderi ini di terima maka barulah hal agama diterapkan. Apakah lebai lebai PAS sanggup lakukan? Ambil saja contoh di Sarawak. Kenapa PAS hanya mahu kawasan pekan yang mudah infrastruktur kenapa tidak di kawasan pendalaman kalau betul hajat nya untuk luaskan dakwah islam.

PEMUDA PAS: NAFI

Ketua Pemuda PAS Hj Nasharuddin pun nafi akan berlaku perkara yang dilaporkan. Dia pun hentam Umno. Dia kata ini kerja orang yang lemah,  seperti juga lemahnya umno. Petikan ucapannya seperti yang di laporkan Malaysiakini ialah “Selain dari potensi menggugat keamanan, spekulasi sedemikian juga dilihat umum sebagai usaha meraih perhatian politik murahan sekaligus percubaan nekad untuk menyembunyikan kelemahan dan ketidakupayaan mereka menjaga agama suci ini,”. Ketua pemuda PAS ini juga semakin yakin dengan kesetiaan mereka dengan DAP. Malang sekali dengan penafian dan kutukan pada UMNO menunjukkan PAS semakin hilang taring. Pendekatan DEFENSIVE ini paling rugi untuk umat islam. Semakin umum melihat PAS hilang taring untuk bagi amaran pada kumpulan padri kerana mereka berlindung di bawah panji panji DAP.PAS hanya tahu lirik kutuk UMNO sahaja.Ringkasnya,PAS lah kumpulan  yang pertama dan barisan dep

No comments:

Post a Comment