Saturday, June 18, 2011

DEMONSTRASI HARAM 9 JULY

DEMONSTRASI: Jika di tanya apakah yang teruk, jawabnya sesuatu yang di haramkan. Jika demikian apakah gelaran pada yang lakukan kerja haram? HARAMJADAH. Bakal yang akan bergelar haramjadah ialah Ambiga jelmaan jembalang. Dia mana fikir hal keamanan negara, hal ketenteraman pencari nafkah, hal imej malaysia dimata dunia. Jembalang ini memang mahu tunjuk kehebatan dengan cara mahu menunjukkan keberanian melawan nasehat polis dan tidak mempedulikan nasib pemandu teksi dan peniaga kecil di ibukota.

Jembalang ini adalah barua kepada beberapa pemimpin kotor yang semua orang sudah kenal dan tidak perlu di sebut nama kerana terlalu busuk jika di sebut. Jembalang ini mahu tunjuk pandai hal undang-undang dan mahu tunjuk bahwa selama ini pilihanraya negara ini tidak bersih.Dia tetap mahu di barisan depan dan kita yakin yang ramai belakang nya adalah anak anak muda melayu dan orang orang melayu luar KL. Akhirnya yang bakal kita saksikan ialah pertempuran di kalangan orang melayu.Kaum lain masih sibuk dengan cari makan mereka tapi melayu yang berurusan dengan teksi dan melayu jual kain akan hilang nafkah. Akhirnya melayu lah yang bakal  akan di seret oleh polis ke dalam black maria.

SIAPA RUGI: Demonstrasi haram merugikan melayu kerana ianya di lihat ramai melayu dari kaum lain yang suka berarak. Cina dah serek dengan 13 Mei, India dah serik dengan Hindraf, sekarang giliran melayu pula bermain api dengan pemerintah. Orang melayu PERKASA, orang melayu UMNO, orang melayu kononnya BERSIH, akan bersemuka dan seperti biasa maki hamun dan mencarut boleh kita jangkakan berlaku. Bila dah panas mungkin lah yang nakal akan lakukan sesuatu maka jadilah pergaduhan. Itu sebab polis kata sendiri bikin sendiri tanggung. Ibu bapa di kampong mungkin tak tahu apa yang berlaku, yang mereka akan bakal tahu ialah anak mereka mungkin di lokap dan lebih teruk di tangkap bawah ISA. Siapa untung? Yang untung ialah pekerja pekerja yang taat pada pekerjaan mereka tapi yang rugi ialah mereka yang tinggalkan kerja dan masuk perhimpunan haram ini dan juga mereka yang mencari makan di ibu kota yang rata ratanya orang melayu. Rumusan nya ialah melayu rosakkan melayu,satu pencapaian yang gila yang di lihat semakin tidak maju.

DALANG: Dalang di belakang perhimpunan haramjadah ini bermula dari orang gila seperti Mat Sabu, dan mereka guna ambiga perempuan yang konon nya mahu jadi panglima orang india.Tentunya yang lebih hebat ialah kutu rayau demonstrasi seperti DSAI, LGE, dan lain lain kepala samseng jalanraya. Mereka akan pengaruh belia,mereka akan rasuk mahasiswa,mereka akan kata yang bukan bukan pada orang di Perak, Kedah bahawa sesuatu hebat akan berlaku dan akhirnya mereka akankata ini JIHAD yang tentunya jurus pada orang islam.Inilah kepandaian yang ada pada penyangak jalanraya. 


Mereka tidak kira hal orang lain, mereka hanya tahu sifir politik mereka sehingga lebih gemar bentuk huruhara dari keheningan. Bahlol pembangkang ada juga bagitau yang demonstrasi ini suatu ibadah dan demonstrasi ini menguntungkan peniaga. Jika pemikiran ini masih ada elok benar mereka di simpan di simpang Renggam atau Taiping. Entah bagaimana mereka boleh kata yang kerajaan takut, umno gentar, kerajaan tidak telus? Apa kena mengena dengan kerajaan, yang kita tidak mahu ialah porak peranda bila berkumpul ratusan ribu. Tidak nampak pun perjuangan nya kerana bukan ada yang di tindas, bukan ada kelaparan,bukan ada sembilihan manusia atu tembak menembak sebelum ini,jadi apahal yang nak kumpul ramai ramai semata mata nak serah memo yang mengandungi 8 perkara mengenai pilihanraya. Tak kan lah nak hantar memo pun perlu perarakan? Kalau 4 atau 6 orang tak mengapa tapi ini dengarnya sampai ratusan ribu.Mana masuk akal?

NASIHAT:Orang tua selalu pesan supaya kita jauhi dari main api. Polis pun bagi nasihat jangan buat kecoh.Tapi kalau sudah di pesan,sudah di nasehati,masih terdapat kedegilan makanya tidak ada pilihan selain dari guna kuasa.Cerita ini macam dalam keluarga juga.Kalau di pesan dan di nasihati masih degil, seorang bapa tentunya akan merotan anaknya.Ini lah yang rakyat harapkan supaya polis tegas,dan ambil tindakan pada yang sangka negara ini tidak berdaulat.Apa guna polis kalau kuasa yang ada tidak di gunakan secara bertempat.Ini waktunya untuk polis tunjuk ketegasan.Jun dan july pengunjung dari arab ramai datang dan mereka banyak sumbang pada ekonomi,mereka adalah sumber pertumbuhan pelancungan.Kita malu pada mereka jika di tanya kenapa ada huruhara?Penganjur perhimpunan haram ini boleh terus berdegil tapi apa yang kita mahu ialah jangan rakyat biasa umumnya di seret dan akhirnya mereka pula yang di tangkap atau cedera. PERHIMPUNAN HARAM UNTUK HARAMJADAH POLITIK.

No comments:

Post a Comment