Friday, September 23, 2011

PANGGUNG PAKATAN RAKYAT


Kalau berbual dengan penduduk Bahagian Utara Semenanjung, mereka lebih mudah faham perkataan Koyak Rabak, atau terlondeh, atau hapsere... ini semua menuju kepada suatu maksud iaitu BERKECAI. Selepas berkecai maka berpatah aranglah. Bagitu jualah ceritanya dengan PR. Mai kita teliti cerita depa!
CERITA 1
Kenapa DAP dan PAS macam anjing dengan kucing? Ini kerana pertentangan dua fahaman yang berbeza.Fahaman DAP ialah Malaysian Malaysia dan kemahuan untuk pinda perlembagaan sedia ada khusus kepada hak keistimewaan. Hak keistimewaan ini adalah pada orang bumiputera dan beberapa hak yang mendaulatkan institusi raja dan ISLAM.Manakala PAS berpegang kepada ISLAM mahu supaya bumi allah ini menyaksikan hukum allah yakni HUDUD. PAS kata kalau hukum ini tak diamalkan maka ianya tidak Islamik. PAS juga sangat taksub sehingga UMNO pun dikafirkan kerana tidak mampu untuk laksanakan HUDUD. Karpal dalam kemarahan yang amat dahsyat terus melaungkan "over my dead body" jika PAS mahu atau berpeluang melaksanakan HUDUD.
CERITA 2
DSAI hadir dalam kegarangan PAS dan DAP. Melalui parti kroni dan anak beranak, PKR, DSAI di terima oleh PAS dan DAP sebagai parti yang mempunyai “magical stick” dalam merealisasikan mimpi mereka. Dia, apa peduli dengan Malaysian Malaysia atau Hudud. Bagi dia yang penting kuasa dulu,yang penting jawatan,yang perlu ialah gelaran Perdana Menteri dinobatkan pada beliau. Maka tepatlah kalau di katakan tidur sekatil mimpi lain lain. DSAI diberi posisi dan PAS dan DAP mulai ikut skrip PKR dan kesetiaan serta etika ini termuat dalam PAKATAN RAKYAT. Dengan semboyan ini, maka kempen kempen samada dalam pilihanraya umum 2008, 16 pilihanraya kecil, pilihanraya negeri Sarawak, kelihatan etika dan permuafakatan ini berjalan dengan hemah. Namun di sana sini keretakan, ibarat kata orang retak mencari belah sudah ada kelibatnya bila berlaku pilihanraya negeri Sarawak. PKR nampak tamak dan PAS dapat kerusi terkecil bilangan nya.
CERITA 3
Selepas 2008, masing masing parti ada sharenya untuk mereka berpeluang memerintah. PKR di negeri maju yakni Selangor, PAS di Kedah, PAS di Kelantan dan DAP di Penang. PRESTASI pentadbiran mereka goyah dan kucar kacir. Bermula dengan krisis mereka lintang pukang.Krisis dengan istana, krisis air, krisis maksiat, dan yang lebih menarik ialah Kelantan yang mundur tapi ada peningkatan dalam statistik pengidap AIDS.
CERITA 4
Entah X-Ray sape yang dipinjam.... seram ni!!!!
Dalam keghairahan dan berahi kuasa,DSAI di laporkan sudah terbabas. Dia balon Saiful dan sekarang sedang di bicarakan. Ada yang marah katanya itu hal peribadi. Ya betul, kalau suka sama suka. Ini dia balon punggung Saiful, Saiful tak rela. Ha! Cerita tak rela ni yang kita marah pada Anwar. Kalau dia gasak punggung siapa pun kita peduli apa, ada juga pembesar di luar negara yang suka buat cam ni. Tapi yang kita tak tahan ialah KETIDAKRELAAN. Nah,sekarang polis pula sedang siasat video yang dia balon pompuan cina. Kita tunggu apa outcome lepas ini. Dalam pada kegahirahan ini, MAT SABU, PELAWAK PAS, pula di pilih sebagai Timbalan Presiden PAS. Dia pun ada balon isteri orang, tapi PAS mungkin mudah lupa dan PAS dalam kemabukan kuasa peduli apa hal itu. Mat Sabu pula main drama waktu BERSIH 2, dia langgar kereta polis, tapi melolong kata polis langgar dia dan lutut dia masuk paku dan kena buat pembedahan, kemudian buat tuntutan bil dari bekalan air Penang.Leoas itu Mat Sabu ni belajar sejarah dari Hishamuddin Rais, seorang sosialis, lalu Mat Sabu pun sibuk kata komunis pejuang negara dan perlu di sanjung. Kini dia dihadapkan ke makhamah dan akan dibicarakan. Manoharan dari DAP pula satu lagi cerita, dia mahu ubah bendera Malaysia. Inilah gara gara semangat UBAH. Segala galanya ikut TEORI UBAH.
CERITA 5
Perjuangan belum selesai......
Nik Aziz yang semakin uzur, dan lemah dan di katakan semakin diketepikan oleh pengikutnya masih cuba mengatakan dia bertenaga untuk pimpin negeri Kelantan. Dari kes menantunya, kes dia bagi duit, kes rampas tanah, pentadbiran negeri Kelantan semakin longlai. Lama juga Nik Aziz diam, tapi baru baru ini mungkin dia sudah insaf, atau cuba mahu taubat, dia buat kejutan. Dia kata HUDUD tetap akan di adakan.ANWAR sokong. Karpal cukup marah. Maka,yang menarik ialah PAKATAN SUDAH TIDAK BERPAKAT. Yang mereka pakat ialah bagaimana tipu rakyat untuk kuasa dan bukan untuk kesejahteraan rakyat.
 RUMUSAN CERITA
  1. PKR akan hancur kerana ia adalah parti Sdn Bhd.
  2. DAP dengan kekuatan kecinaannya akan tempelak PAS dan akan keluar dari PAKATAN.
  3. PAS akan kecundang dalam pilihanraya akan datang kerana kekalutan dan kecelaruan.
  4. Orang india dan melayu akan menyokong BN.
Tentang DSAI biarlah dia dengan mimpi nya dan usahanya kerana rakyat sudah bosan dan malu dengan perbuatannya. Mungkin dia dihukum dan jika berlaku maka tidak salah kalau kita mengunjunginya untuk bertanya khabar.Karpal pula akan terus duduk atas kerusi roda sampai dia maut,cuma waktu bicara kes anwar dia mungkin terkilan sikit dengan perkembangan terkini.SEKIAN.Ops! Mat Sabu bagaimana? Dia seperti biasa masih bertenaga buat lawak......

No comments:

Post a Comment