Monday, August 16, 2010

Jangan `besar kepala' DAP!

Mula-mula sekali mari kita ucapkan tahniah kerana selama ini DAP berjaya menjadi sebuah parti yang paling BIADAB di dalam negara.

Bagaimana tidak, selepas satu demi satu tindakan mengambus Melayu di bumi sendiri, sifat kurang ajar mereka boleh kini boleh diibarat sahaja seperti seekor syaitan

Sejak berjaya memerintah sebuah negeri, lagak ego dan macam bagus mereka dilihat seperti sudah memerintah negara

Terbaru, pengumuman parti itu akan memberikan beberapa habuan sekiranya Pakatan Rakyat membentuk kerajaan persekutuan yang baru pada pilihan raya umum akan datang dikira benar-benar tidak masuk akal.

Kenyataan orang paling kurang ajar di negara ini, Lim Guan Eng selepas menipu rakyat Pulau Pinang dalam PRU 12 dilihat hanya janji kosong yang bersifat keras kepala.

Fikirkan, bagaimana `si keparat' ini boleh membuat pengumuman tanpa menjemput rakan sebantal mereka iaitu Haji Hadi dan Anwar Al-Juburi.

Persoalannya sekarang, adakah keputusan untuk mengumumkan janji manis penuh tipu daya itu dibuat selepas mendapat persetujuan kawan-kawan syaitan mereka atau hanya janji keluarga komunis Lim Kit Siang anak beranak?

Kenapakah DAP yang membuat pengumuman polisi-polisi yang akan dilaksanakan sekiranya Pakatan menawan Putrajaya? Di manakah semangat permuafakatan di dalam Pakatan Haram? Atau adakah PAS dan PKR telah menyerahkan bulat-bulat polisi ekonomi kepada DAP? Atau apakah selama ini PAS dan PKR hanyalah menjadi keldai dan kuda tunggangan DAP?

Mari kita gelak melihat kehancuran yang sedang mereka cipta ini.

Kata DAP BIADAB lagi, habuan RM1,000 dalam bentuk tunai kepada semua warga emas yang berusia 60 tahun ke atas juga akan diberi jika mereka menang PRU 13 nanti.

Boleh pula nak merasuah penduduk negara ini. Dan rakyat sebenarnya sudah nampak permainan ini hanya pembaziran yang maha besar untuk negara.

Jika merujuk kepada statistik daripada Jabatan Statistik Negara menunjukkan jumlah populasi penduduk Malaysia pada 2010 adalah sebanyak 28.25 juta. Sekiranya andaian jumlah penduduk Malaysia berumur 60 tahun ke atas adalah sebanyak 10% daripada jumlah populasi penduduk, jumlah penduduk Malaysia yang berumur 60 tahun ke atas adalah sebanyak 2.825 juta. Oleh itu, jumlah peruntukan (mengikut janji Lim Guan Eng) adalah sebanyak RM2.825 billion!

Rakyat sebenarnya sudah lama sedar Kerajaan BN buat masa sekarang melalui Jabatan Kebajikan Masyarakat sudahpun memperuntukkan sebanyak RM300 sebulan seorang kepada warga emas yang berpendapatan rendah.

Oleh yang demikian, habuan yang DAP hendak berikan tidak lebih daripada sandiwara politik semata-mata dan mereka yang memerlukan itu telah lama dijaga oleh Kerajaan BN.

Dan DAP...saya nasihatkan tolong jangan bermimpi di siang hari...

No comments:

Post a Comment