Tuesday, August 24, 2010

SIRI 9: APA ERTI UNTUNG DALAM FIKIRAN ANDA?

Siapa yang tidak tahu Pulau Mutiara. Inilah negeri yang menyaksikan 2 personaliti yang telah dan sedang diperhatikan. Semuanya sekitar nak jawatan Perdana Menteri. Seorangnya Tun Abdullah dan berpeluang menjadi Perdana Menteri. Seorang lagi Datuk Seri Anwar Ibrahim (DSAI) bertahan takat Timbalan Perdana Menteri, kemudian tak dak rezeki jadi PM.

Sampai la ni pun dia masih cuba nak jugak jadi PM. Dia cari macam macam punya cara untuk capai impian. Dia tak kisah depan ka belakang ka itu dia letak sebelah. Asalkan sebelum dia uzur dia dapat jadi PM. Apa nak jadi dengan orang Penang ni? Yang menarik lagi di Pulau ini ramai juga yang pegang jawatan penting. Ada sorang mamak Tan Sri Nor pernah jadi Menteri Kewangan dan la ni jadi Menteri jaga  hal perancang sekonomi.
Tak tahu apa nasib orang Penang sampai la ni pun tak maju maju. Nah la ni Pulau ini diperintah pula oleh kelompok penjahanam Melayu. Dah semestinya nasib Melayu lagi telengkup. Nama saja Pulau Mutiara tapi orangnya sasau. Boleh pulak ubah qiblat dari sokong Melayu menyokong Omar Al Aiz yang berketurunan Cina. rasanya perlu tukar nama. Kalau ada cadangan eloklah kita kemukakan.


No comments:

Post a Comment