Wednesday, August 25, 2010

SIRI 11: APA ERTI UNTUNG DALAM FIKIRAN ANDA?

Semasa berbuka puasa secara kelompok, perbincangan tertumpu pada PENGETUA SEKOLAH, KHATIB, NIKAH GANTUNG, BUANG BAYI, KEMALANGAN JALAN RAYA. Semua ini tak nampak pun penglibatan orang bukan Melayu. Ada yang bersemangat dan ada yang tunjuk muka muram.

Tapi yang hebatnya ramai yang kesal hal khatib. Apa tidaknya semakin dunia maju semakin galak pula kita tunjuk jahilnya kita. Sudahlah gitu, ada juga yang mahu tafsir-tafsir. Apa punya gila. Tak cukup tunjuk kebodohan malah nak cuba lagi kata ini dipolitikkan. Kita tanya politik apa? Kalau khatib cakap gitu dan alasan duniawi dia ialah ada pihak yang mahu besarkan isu, ini orang sah layak tidur di Kemuning dengan passport ISA.

Itulah dulu kita guna ini punya kaedah tapi ada yang tentang ada yang kata itu dan ini macam kita tak tamadun. Nah! sekarang bila kita cool dia naik lemak. Najib jangan lembut sangat. Kalau lembut pun rakyat meluat. Sesekali balun saja ISA. HIsham pun gitu jangan main acah acah. Kata orang Penang kita buboh LGE dengan ISA. Baru dia tahu. ISA kalau tak dak habislah kuasa kita.

DAP bukan poco poco lagi dia akan rock n roll. Kalau ada peluang tarik biji mata Melayu dia akan buat. Sebab tu Melayu mesti sungguh-sungguh faham politik DAP. Satu politik kotor dan politik haram jadah.

No comments:

Post a Comment