Saturday, August 21, 2010

SIRI 6: APA ERTI UNTUNG DALAM FIKIRAN ANDA?

Untung besarkah kita menyokong DAP? Yang kita tahu Cina tetap berqiblatkan DAP. Cina tetap undi DAP sebab inilah parti yang memperjuangkan nasib dan masa depan ekonomi dan pendidikan keturunanan mereka. DAP dari dulu lagi cemburu hak istimewa orang Melayu.

Mereka tahu bahawa Cina tidak boleh hebat di Kemboja, Burma, Thailand, mana-mana pun di sekitar Tenggara Asia mereka disekat kecuali Malaysia. Bagaimana Singapura? Asalnya Melayu dengan nama Tumasek, tapi entah bagaimana rupanya Melayu hampir hilang di peta Singapura.

Pernah terfikir yang dulunya Melayu majoriti di Singapura tapi sekarang mereka jadi minoriti di Gagasan Negeri Melayu? Ini sudah jadi di bawah pimpinan Lee Kuan Yew di Singapura. Rahsia sebenar kenapa Singapura masuk dan keluar Malaysia sebab mereka mahu jadi Perdana Menteri. 

Bila UMNO sekat komplot ini maka mereka lari dari Malaysia. Sebab itu tindakan Tunku Abd Rahman dikatakan bijak selamatkan Melayu. Cina tidak diam, dia tubuhkan DAP sebagai wakil PPP. Cuma kali ini dia berpura-pura kata dua multiracial. Mana ada!!!! Cuba semak ahli dia ramaikah Melayu? Kenapa Melayu malas nak join DAP sebab mereka tak mahu jadi pengkhianat.

Tapi sekarang Melayu pula yang kibarkan bendera DAP, melayu pula yang bersyarah lebih dari Cina di kawasan rumah DAP. Melayu yang gila kuasa pula mencemuh bangsa sendiri depan masyarakat Cina. Mereka tepuk dan ucap tahniah dan Melayu yang jadi tukang syarah ini senyum... Mereka beri tepukan sebab tepukan itu mengesahkan sudah bahawa mereka (penceramah Melayu) adalah lembu-lebu yang berjuang bagi pihak mereka.

Siapa lembu kerbau ini? Dulu ada juga terkial-kial nak jawab tapi sekrang ramai dah tahu siapa lembu jantan betina DAP... Katalah apa pun lembu ini akan buat. Tanya DAP di tokong-tokong, gereja, kuil adakag yang sampai doa untuk pemimpin DAP? Tapi macam mana orang Islam dalam Masjid boleh buat? Inilah dia INFILTRATION. Ramai yang tahu kehalusan Cina membenamkan Melayu.

Mereka berani bukan kurang ajar tetapi mereka berani sebab mereka lihat Melayu dah berkecamuk. Mereka cuba kalau-kalau berjaya. Adakah DAP dulu terima kerajaan Melayu? Jawapan mereka jelas ada sebab. Jangan terima anak cucu kita? Di Bangladesh? Di Myanmar? di Kemboja? Nak kerja di sana? Tukang jaga restoran? Jaga stesen pam minyak? Ketika kuasa sudah hilang apa lagi yang kita dapat berpaut. Yang ditakui oleh DAP ialah musuh tradisinya UMNO bukannya PAS atau PKR. UMNO tidak pernah anggap musuh tradisinya PAS. Malangnya PAS tidak anggap DAP sebagai musuh tradisinya.




No comments:

Post a Comment