Wednesday, August 18, 2010

SIRI 4: APA ERTI UNTUNG DALAM FIKIRAN ANDA?

Mari teliti hebatnya Cina dan UNTUNGNYA MCA keluar dari BN. Dari awal bangsa ini mudah lupa kata hikmah TAN SIEW SIN apabila beliay secara terbuka pada tahun 60-an mengatakan betapa terima kasihnya bagi pihak kaum Cina pada Melayu kerana kewarganegaraan dan kongsi kuasa. Untuk lebih tepat, beliau menyebut ini dalam satu surat khabar tempatan bertajuk "TUN TAN ANWERS CRITICS ON SPECIAL PRIVILEGES" pada 30 April 1969.


"The Malays, through UMNO, were generous enough to relax the citizenship laws of this country to such an extent that within12 months of independence, 90 percent of the non-Malays had become citizens whereas before independence 90 percent were still non-citizens after nearly 100 years of colonial rule in the Malay States. In return for this major concession, the MCA and the MIC agreed to continue the policy of preserving the special position of the Malays while at the same time upholding the legitimate interests of the communities"

Bukan padangan dari Cina sahaja tetapi akan kaum India turut meyatakan perkara yang sama melalui ucapan YB Tun V.T Sambanthan, Presiden MIC pada 1 Jun 1965,
Beliau tahu bangsa Melayu bangsa yang mahukan kemakmuran dan hidup harmoni. Ketika manakah yang kita lihat bahawa Cina ketika itu bersuara untuk membantah? Mereka MENERIMA dan MENGHARGAI. tapi hari ini mereka bukan menerima dan menghargai, mereka MEMBANTAH, MENCABAR DAN MAHU MENGIKIS HAK MELAYU. Ini secara terang terangan menunjukkan mereka mahu menguasai lebih. Kononnyaatas nama perjuangan kaum.
"Now, in 1955 we won the elections with a great majority. Then we obtained freedom in two years time. Durring this period, we had to discuss citizenship and various other things. Now, what did the Malays do - since we are speaking on racial lines - what did the Malays leadership do? They had 88 percent of the electorate still with them. What did they do with citizenship? If we look around in Asia and East Asia, particularly, you will find that my race the Indian race, is not welcomed in Ceylon, is not welcomed in Burma. Look at my brother Chinese race, it is not welcomed in Thailand, in Vietnam, in Combodia, in all the other areas. What help do they get for citizenship in all these territories? In Burma as we know, Indians have been send packing, in Ceylon they refused them citizenship and in Burma it is likewise. I know it, you know it. And yet in Malaya what happened? Here, we found that the Malay leadership said. 'We shall take them unto ourselves as brothers, we shall give them full opportunity to live in this country, we shall give them every opportunity to become citizens'. And so, in 1957, for the whole year, we waived language qualifications, and tens of thousands of Indians, Chinese, Ceylonese and othera become citizens... As I said, it has been my good fortune to have born in this country. Where else can you find a more charitable, a more polite, a more decent race than the Malay race? Where else can you get such politically decent treatment for any immigrant race? Where else in the history of the world? I ask you.These are the facts. Who are you to safequard us? I am 10 percent minority race here. But I am happy here".

Adakah DAP dan MCA sama? Dari aspek membawa tuntutan kaum MCA lebih berhemah dari DAP, tapi dari aspek mahu melenyapkan Melayu dan tradisinya DAP lebih dashyat. Di waktu mana Cina dapat merasai degupan dan nadi Melayu yang semakin gundah akibat seorang durjana Melayu yang menjadi sumber ilham mereka melaungkan bahawa negara ini buruk dan busuk.

Mereka selidiki dan buat perkiraan masih ramai sunggukah lagi Melayu akan diam. NAH!, bila saja mereka dapat isyarat maka membuat catatan bertulis dalam kongres ekonomi cina bahawa sudah waktunya mengungkit dan mengusik hak Melayu. Waktu ini, mereka kata yang ini adalah perjuangan Cina. Balik kita kalau Cina mahu show strenght.

Kita cerita sama dia bahawa paling maksima dia boleh bergandingan dengan sekutu sebangsanya ialah 24%. Justeru siapa lebihnya? NAH! 67 peratus ialah Melayu dan pribumi. Jika Melayu dan pribumi bersatu secara politiknya maka Cina akan disisihkan dari politik negara ini. Adakah kaum ini sedar? Adakah mereka tahu yang Melayu tidak mungkin bersatu maka dengan sebab itu mereka begitu lantang? Apakah mereka ingat Melayu tidak ada pegangan agama? Mungkin juga mereka tidak mendalami tuntutan Islan bila membicarakan perpaduan ummah.

Satu peringatan bagi Cina bahawa kalimah suci Allah masih mengalir dalam tubuh Melayu, merka masih sedar dan mereka ada tanggungjawab memelihara saudara mereka ada tanggungjawab memelihara saudara mereka yang ditindas di bumi Malaysia dan di mana jua bumi Allah. Itu sebab kita sanggup ke GAZA, kita sanggup dulunya ke BOSNIA, tanyalah kaum CINA sanggupkah mereka ke GAZA? Sanggup mereka susun hal kebajikan untuk Muslim di PAKISTAN yang sensara di musim puasa. Pernahkah kita dengan MISI DAP untuk membantu mereka yang menderita? Rasanya kita harap PAS dapat didik DAP  untuk bersama bergerak membawa mangsa kezaliman ZIONIST.

No comments:

Post a Comment