Friday, April 15, 2011

NAJIB vs ANWAR

KONSPIRASI?

PERTAMA : Altantuya dan Saiful dikaitkan dengan konspirasi. Semuanya dikatakan suatu pakatan untuk menjatuhkan pemimpin. Anwar kata Altantuya adalah satu pembunuhan kejam yang di buat oleh Najib dan Rosmah. Najib tidak kata apa apa tentang Saiful yang mendakwa di liwat Anwar. Najib masa jumpa Obama bagitau yang kes liwat Anwar ini adalah kes yang melibatkan seorang pekerja dengan majikannya. Anwar yang bayar gaji Saiful, Anwar yang lantik Saiful, Anwarlah yang tentukan segalanya kerana Saiful adalah pekerjanya. Soal Saiful dikerjakan dek Anwar sedang di peringkat pengadilan. Raja Petra dalam temubualnya kata Anwar lah yang minta supaya RPK kaitkan Rosmah dalam kes Altantuya dan bila Najib tergugat ada rancangan untuk orang lain jadi PM. Pakatan seumpama ini lah yang di katakan KONSPIRASI,
 
ANWAR BOHONG PAKATAN DIAM

Pendedahan ekslusif RPK... Siapa Anwar?
PERTAMA: Bila RPK dedahkan yang Anwar yang atur hal melibatkan  Najib dan Rosmah dalam kes Altantuya kenapa tergesa-gesa TIAN CHUA kata ini adalah pembohongan. Dia minta rakyat jangan percaya. Dia kata RPK memang suka tukar cakap, apakah cara begini dengan mudah membawa sindrom penafian, Anwar masih di pihak yang bersih?

KEDUA: Bila Anwar janjikan 16 September semua orang percaya. Tian Chua, Zulkipli Nordin, Gobala, semua mula harapkan sesuatu akan berlaku. Sehinggakan RPK yang sedang di tahan bawah ISA juga bagitu yakin kerana anwar janji yang bila ia bentuk kerajaan dia akan bebaskan RPK.Sebagai orang biasa jika anwar boleh bohong PR, jika Anwar boleh diamkan Nik Aziz, Lim Kit Siang, Karpal Sing tentang 16 september, Anwar ini seorang ahli silap mata yang terkenal. Timbul juga rasa kehairanan kenapa rakyat tidak langsung bangkitkan hal PEMBOHONGAN ini? Rakyat Sarawak perlu tahu bahawa Anwar telah buat satu pembohongan politik yang besar. Kenapa Lim Kit Siang tidak buat huraian, kenapa Nik Aziz tidak buat huraian, kenapa ramai wakil rakyat keluar parti selepas cerita bohong ini di simpan secara senyap senyap. Rakyat juga ada hak untuk tahu hal yang sebenar. Kalau Anwar cerita hal akhlak, keadilan, rakyat itu dan rakyat ini, makanya sampai waktu rakyat MENGADILI PEMBOHONGAN ANWAR keran ramai pemimpin yang mnjadi mangsa janji manis anwar.
 
KENAPA DNA DAN OMEGA?


PERTAMA: Bila timbul isu DNA satu Malaysia jadi kelam kabut. Anwar mula berdalih sana dan sini untuk elak bagi setitik darah. Susah sangatkah untuk bersihkan nama dengan setitik darah? Dulu semua minta sumpah laknat. Orang pertama sambut cabaran itu ialah Saiful. APAKAH SAIFUL BUAT SILAP DENGAN BERSUMPAH? Kenapa Anwar elak untuk bersumpah?

KEDUA: Pemberita kena herdik bila di tanya hal omega.Hal jam tangan pun buat anwar marah.Tunjuk saja lah yang dia ada di dalam simpanan nya jam yang di katakan milik anwar.Ini tidak dia masih berdolak dalik kata jm itu dalam simpanan.Kalau benarlah anwar di aniayai maka apa jua yang di tanya patut jawab dengan bukti.kalau dia kata najib terlibat dalam kes altantuya,tunjukkan bukti.Tapi bila ada RPK kenapa anwar diam membisu?anwar patut maki hamun RPK dengan kata RPK di beli oleh UMNO.Itu sajakah kekuatan anwar menegakkan kebenaran dengan mengelak.Yang pelik karpal,kitsiang yang berdendum dendum cakap di sarawak untuk UBAH,mungkin juga memberi isyarat untuk UBAH ANWAR,UBAH PEMBOHONGAN,UBAH HUDUD dan banyak lagi yang patut di ubh sebelum REBAH.

KETIGA: Dilaporkan bila tuai rumah panjang di Kapit Edison bugap tanya Anwar hal video Anwar tinggalkan majlis dengan tergesa gesa. Dia semacam meluat dengan soalan itu. Dia kata orang Sarawak patut tanya hal salah laku kerajaan dan rasuah. Adakah soalan edison bugap itu salah? Adakah rakyat rumah panjang tidak boleh tanya soalan itu. Kenapa Anwar tidak mahu jawab soalan. Adakah dengan meninggalkan majlis kerana soalan dianggap ada kesantunan atau sudah kurang ajar pada adab rumah panjang?
 
Rakyat Sarawak mahukan jawapan kerana ramai calon PKR di Sarawak adalah di bawah naungan dan di payungi oleh Anwar. Mereka tidak mahu diperbodohkan, mereka tidak mahu dibohongi, mereka mencari kebenaran, dan bayangkan bila rakyat mengundi PKR mereka akan sesal atau bangga  selepas pilihanraya kes siapa di dalam video di ketahui, pun ikut polis,mereka sudah kenal pasti siapa lelaki, siapa wanita genit dan hanya menunggu butiran omega saja lagi. Ini bermakna jika semua beranggapan bahawa video itu di doctoredkan maka apakah pendirian kita bila polis kata ianya bebas dari sebarang modefikasi.Ini bermakna video itu tulin dan orang nya masih hidup.Kita akan tahu tidak lama lagi secara terperinci saiz perut,bidang badan dan banyak lagi saiz yang bakal di ketahui.
 
PAKATAN RAKYAT BIADAP

Bila Pakatan Rakyat tahu mereka dalam tekanan maka mereka mulakan taktik show of strenght. Mereka mulakan kumpul orang yang sama di kawasan yang sama berkali kali. Sebenarnya mereka takut bahawa kawasan yang mereka menang dulu mungkin kalah kali ini khusus di kuching town kerana calon SUPP yg mewakili BN hebat latarbelakang mereka.

Apakah mereka yakin yang mereka boleh menang mudah di Pending? Adakah mereka underestimate Dr Sim yang terkenal ketokohannya? Adakah Alice penyandang DAP telah jalankan tugasnya selama 5 tahun dengan baik? Kenapa perlu Christina calon DAP dari Sibu di bawa ke kuching untuk bertanding di Batu Kawah? Memandangkan bahawa calon calon ini ada track record yang tidak baik maka DAP di paksa untuk buat cara yang mereka lakukan sekarang.

Poster yang mencemarkan pemimpin Melayu yang telah banyak JASA menunjukkan bahawa DAP dengan pengaruh oleh konco konconya sudah tidak ada adab lagi menghormati orang yang mempertahankan Sarawak dan yang telah banyak bagi jasanya pada sarawak daripada 50 km jalan raya kepada 500 kilometer jalan raya ,daripada sekolah kepada universiti dan yang mendapat manfaat ialah kaum yang berlaku kurang ajar pada nya.Sifat biadap ini telah buka minda melayu, telah menimbulkan kesedaran di kalangan Iban bahwa orang Semenanjung ini datang untuk menyungkil obor jahat, mereka tidak sejujur najib yang memang sungguh sungguh mahu sarawak di bangunkan.

16 APRIL ADALAH PENENTU NASIB BANGSA ORANG SARAWAK.ANTARA NAJIB DAN ANWAR KITA BAKAL SANDARKAN YANG MANA TULIN DAN YANG MANA PALSU,YANG IKHLAS DAN CAKAP BENAR DENGAN YANG BUSUK DAN CAKAP TEMBERANG,YANG MAHUKAN RAKYAT DI DAHULUKAN DENGAN YANG MAHU KUASA DI DAHULUKAN,SIAPA YANG SYAITAN DAN SIAPA YANG PERJUANG NASIB BANGSA UGAMA DAN NEGARA.HARAPAN PADA SAUDARA DI SARAWAK IALAH PILIHANRAYA INI PENTING SUPAYA SARAWAK BEBAS DARI KEMELUT POLITIK YANG KALUT,SUPAYA SARAWAK DAPAT NIKMAT PEMBANGUNAN YANG BERTERUSAN

UNDI ADALAH HAK YANG LAYAK TAPI DALAM KELAYAKKAN ITU INGAT NASIB BANGSA DAN INGAT UNDI KITA ADALAH UNTUK GENERASI MASA DEPAN MENIKMATI FAEDAHNYA.

No comments:

Post a Comment