Wednesday, September 1, 2010

SIRI 15: APA ERTI UNTUNG DALAM FIKIRAN ANDA?

Katanya harga untuk pijak bendera kita ialah RM10. Siapa yang mengupah? Tak tahu. Harga untuk melawan British? Rosli Dobi di humban dalam penjara sampai mati, lalu dikorek lagi kuburnya dan ditanam pula di Sibu. Siapa orang ini? Tak tahu.

Harga untuk melawan Komunis ramai askar Melayu yang maut dan ramai yang jadi anak yatim. Ingatkah? Not Sure, Mereka yang tampar keculaparan memaki Sultan, ingat nama Kiyai Hj Arshad? Tak ingat. Tahukah berapa ramai yang buang anak itu dari bukan Melayu? Tak Ingat for sure ramainya adalah orang Melayu.

Ingatkah siapa Srikandi Wanita yang menyoal hak istimewa Melayu. Boleh jadi anak DSAI. Kalau da semua tak sure dan tak pasti apa lagi yang kita boleh pastikan? Jawabnya BUKAN LAGI MELAYU MUDAH LUPA tapi MELAYU SUDAH TERSUNGKUR. Apa lagi yang bakal ada pada Melayu ini? Jawabnya kain pelekat. Ketayap dan baju Melayu yang tidak berdobi. Di mana mereka?

Mereka tak lama lagi dikenali bangsa yang mungkin mengambil upah untuk lakukan apa saja kerja kotor. kalau RM10 pun upahnya mereka akan lakukan dengan penuh penyesalan. Bilakah ini akan berlaku? Jawabnya tidak lagi kalau Melayu masih sama seperti semalam.

No comments:

Post a Comment