Sunday, September 26, 2010

SIRI 42: APA ERTI UNTUNG DALAM FIKIRAN ANDA?

PELBAGAI KAUM - Malaysia sentiasa dicemburui akan kemakmuran dan perpaduan yang dinikmati lebih 53 tahun selepas MERDEKA. SAYA ANAK MALAYSIA!!!!

Seorang kawan bertanya, adakah orang Malaysia cintakan negaranya? Jawab kita 'YA'. Cinta membawa maksud apa? Maksudnya cintakan kedamaian, keharmonian, kemajuan dan keselamatan. Adakah negara ini mampu mengekalkannya? Kalau tidak dengan pemerintah yang betul maka mungkin negara ini yang pertama di Asia akan huru hara.

Maksud betulnya bagaiamana? Pemerintah dari parti yang punya trackrecord, parti yang ada toleransi. Inilah yang buat Malaysia dihormati selama 53 tahun. Ada ancaman? Ya seperti mana-mana negara ancaman ini terus ada terpulang kepada cara bagaimana kita handlenya. Itu sebab perlu pengalaman. Contohnya di Jakarta macam-macam nak dibuat oleh rakyatnya kepada perwakilan kita.

Trafalgar Square London - Kawasan yang sentiasa menjadi tumpuan rakyat di merata dunia.

Di London waktu yang sama di Trafalgar Square London, 20 ribu manusia mengunjungi Karnival Malaysia. Gilang gemilang sekali.Cuba fikirkan negara ini memang dicemburui. Namun yang sedih rakyat kita jugalah yang jadi talibarut di Indonesia dan mereka juga tidak sunyi untuk temberang kepada dunia. Mereka tumpu di London. Mereka bagi ceramah, kutip derma, dan macam-macam lagi untuk memburukkan imej negara kita.

Terutamanya yang miang di luar negara ialah DSAI dan konco-konconya. Di London DSAI nampak sering sekali datang. Banyak pulak duit dia atau ada orang yang sponsor dia. DSAI apa dia mau peduli, janji dia dikenali, janji dia dapat cerita buruk tentang negara sendiri. tak lama lagi DSAI dan TIAN C akan datang ke London untuk memberi talk hal buruk BN dan pemimpinnya. Orang di London pun dah meluat dengan ceramah DSAI yang liriknya sama aje.

Orang dah sedar mereka buang masa dengar ceramah yang puny6a agenda peribadi.. Yang Untung Siapa??!!!! Bukannya DSAI tapi DAP yang akhirnta akan singkirkan DSAI bersama konco-konconya. Waktu itu tak tahu kita nak kondem siapa? Mungkin untuk DSAI riwayatnya akan dideklamasikan oleh DAP. Dah tentu PAS akan meluat dengan DSAI sebab dalam apa keadaan pun DSAI selesa dengan DAP.

No comments:

Post a Comment