Sunday, September 12, 2010

SIRI 32: APA ERTI UNTUNG DALAM FIKIRAN ANDA?

Kalau tengok  BERITA AWANI hari ini kita boleh ucap tahniah pada DAP kerana parti ini diramalkan akan menang pada Pilihan Raya akan datang. Tambahan lagi Nik Aziz pula mahukan orang Cina Islam dakwah Orang Melayu: NAH!!! Ini amat jelas orang Melayu sudah sampai ke tahap yang mempunyai risiko.

PERTAMA - Kehebatan orang Cina di Penang dilihat terserlah dengan sokongan Melayu. Jika asas ini benar maka Melayu memang di bawah telunjuk orang Cina atau Melayu sudah letih, sudah tiada stamina, sudah terkikis fahaman tentang politik. Anak Melayu akan hilang arah dan mereka akan meracau macam peleset yang mengamuk.

Begitu zombienya orang Melayu di Penang. Sekarang setujukah kita bahawa minda Melayu telah ditawan oleh DAP. Kita tak nampak bagaimana UMNO mahu atur strategi menam bat hati orang Melayu Penang. Kita tahu Melayu akan menjadi minoriti, kita tahu yang Melayu akan menjadi peminta sedekah, kita tahu nasib anak Melayu, nasib cucu cicit mereka akan tersisih.

Apa guna Penang menjadi mutiara tetapi yang meleset dan merempat ialah Orang Melayu. UMNO mesti memikirkan bahawa orang Melayu tak setuju dengan pemimpin yang pentingkan diri sendiri. UMNO memang telah menjiwai hati orang Melayu tapi kekentalannya menjadi rapuh bila DAP mengasak dengan sogokan minda.

KEDUA - lihat bagaiaman PAS mula mengikut dendangan DAP. Nik Aziz sendiri meletakkan bagaimana orang Melayu perlu belajar Islam dengan lebih baik dari saudara baru. Memang satu kenyataan yang memihak pada DAP. Kita paling bersyukur bila nak tengok bagaimana apabila DAP di Islamkan maka DAP akan mendakwah PAS. Apa cam? Kalau teori Nik Aziz ini benar boleh berlaku maka seluruh umat Islam yang dari bangsa Melayu patut sokong Nik Aziz kerana Nik Aziz akan pastikan LIM GUAN ENG menggunakan nama OMAR IN ABDULLAH.

Syukur kita jika ini berlaku. Kita sudah ada kekuatan dalam Islam. Manakah tidak, selepas kita mengislamkan DAP kita akan menjelajah ke spura untuk Islam kan LEE KUAN YEW.. Ketika itu tidal lagi kita risau JEWS OF THE EAST. Atas hujahan yang sama PAS harus istihar bahawa mereka ada strategi dan blueprint untuk mendakwa DAP.

Kalau macam inilah cara PAS maka yang untung memang orang Islam. Kita tengok apa langkah LGE tentang cadangan mendakwah UMNO apabila dia masuk Islam dalam masa terdekat ini. Kita boleh lihat dalam masa terdekat HAJI KARPAL bersama kita sewaktu solat Jumaat dan jika PAS masukkan Lim Kit Siang dalam sekolah pondok maka satu hari nanti ustaz Lim ini akan baca khutbah Jumaat. Hebat idea Musyidul KITA!!!!

No comments:

Post a Comment