Saturday, September 11, 2010

SIRI 31: APA ERTI UNTUNG DALAM FIKIRAN ANDA?

Ramai yang berkunjung ke rumah sahabat handai, taulan dan rakan dan saudar mara untuk bertemu mesra dan  bermaafan. sambil makan minum, perbualan teru merancakkan suasana pertemuan. semunya bercakap hal nasib dan masa depan anak cucu. Baik dari segi pelajaran, peluang pekerjaaan, kadar jenayah, buruh, harga makanan dan masa depan kestabilan politik yang semakin membimbangkan.

Apa tidaknya, terakhir ini telah menjelma ramai syaitan politik yang mahu hancurkan segala yang diwarisi, dimiliki dan dipersetujui. Sasaran syaitan politik ini ialah MINDA. Minda yang mudah digoda tentunya Melayu dan peribumi. Lemah lembut dan kesopanan mereka membuka ruang untuk mudah digoda dan dicelarukan. Pelbagai pendekatan dibuat, melalui sogokan, melalui fakta yang tidak benar dan banyak lagi ramuan yang dimasukkan dalam usaha menanam semangat bencikan pemimpin dan parti yang diwarisi.

Ada yang tanya apakah syaitan itu DAP? Lantas, ramai yang jawap siapa lagi? Mereka ini tersusun langkah kerana perjuangan melenyapkan Melayu sedang dalam progress yang baik. Mereka hentam UMNO tapi gunakan PKR dan PAS sebagai penyampaiannya. Mereka godam pemimpin kita dengan tema rasuah... rasuah...rasuah...

Mereka mencemari agama kita dengan menguji kekebalan ualama dan jawatankuasa surau. Syaitan ini tidak tamat disitu saja. Dia pura-pura gelabah bila mereka tutup pintu rezeki Melayu. Caranya menghalau mereka dan roboh ....roboh....roboh... gerai dan kediaman mereka. Tapi bagi kaumnya apa jua dibuat boleh dihalalkan. Buatlah temasya atas jalan raya dengan stall yang penuh dengan juadah daging dan binatang yang dibunuh.

Itu boleh, kita tanya wakil rakyat Jelutung dan wakil rakyat lain kawasan kenapa diam. Mereka juga DAP. Mereka juga PKR. kenapa membisu???? Sekarang rakyat nak menghala nasib mereka kepada seiapa lagi. Mereka awalnya ingat ada pilihan. Mereka ingat perlu perubahan. Mereka ingat perkara baru semuanya bagi hasil baik. 

NAH!!! Sekarang sudah berubah. Kenapa orang Melayu menjadi gugup dan mula membicara nasib anak cucu? Adakah mereka menyesal di atas kebebasan yang ada pada mereka? Apakah mereka mahu silap lagi election akan datang? Kalau mereka ini sedar yang Melayu ke zaman telingkupnya maka perlu ada segera kebangkitan. Sebab tu bila PERKASA sebuah badan NGO mula kan suaran lantang, cepat....cepat mereka label, mereka tampal, mereka kata apa jua yang kesemuannya, mirip hal rasis. 

Siapa rasis? DAP atau UMNO atau PERKASA? DAP bimbang kehadiran PERKASA kerana mereka bukan maki buta tuli. Pakai otak siskit-sikit. Pernahkah mereka kata yang bukan bukan macam yang dilakukan DAP? Mereka adalah NGO yang mempertahankan HAK MELAYU. Itu pun salahkah? Yang DAP nak sepak hak hak Melayu ini macam mana?

Itulah sebabnya orang Melayu semakin berang dengan kerenah syaitan ini. Ada yang kata kalau besoklah election mereka akan tentang habisan DAP atas nama dan perlindungan anak cucu mereka. Mereka sudah bosan dengan penindasan MINDA. Mereka kata lagi, mereka juga ada hak dalam menghitung untung atau rugi menyokong syaitan politk. Kita tunggu waktunya!!!!






No comments:

Post a Comment