Sunday, September 5, 2010

SIRI 20: APA ERTI UNTUNG DALAM FIKIRAN ANDA?

Sedar tak sedar kita di penghujung ramadhan. Bulan yang penuh dengan keberkatan dan paling mulia. Muslimin dan muslimat di pelusuk benua menzahirkan kesyukuran. Mereka telah lalui ujian allah dengan aman, sabar dan tenang. Ujian Allah pelbagai, tapi puasa dan ibadat tetap diteruskan.

Tapi sedakah kita dalam bulan mulia ini dan untuk kali pertamanya dalam sejarah agama di negara bertuah ini banyak penceroboh berlaku? Ramadhan dipolitikkan. Sibuk sekai kita lihat Nik Aziz, pemimpin DAP, Sultan dua negeri mengambil bahagian dalam perihal transegrasi agama.

Sultan murka. Nik Aziz peguam bela agama. Seorang perempuan DAP dan seorang jantan DAP menjadi jaguh mencerobohi tempat solat. Itu sudah cukup untuk kita faham bagaiaman agama menjadi sasaran dalam bulan mulia ini. Penonton macam Hadi diam. DSAI pun cuba menyorok. Cuma ada la masa merdeka, baru-baru ini dia cakal hal orang Melayu.

Entah apa mimpi tak tahulah. Balik hal tadi. Diakhir ramadhan seekor Cina cuba pulak caci Allah. Apa ni? Kenapa PAS jadi benggong? Apa dah berlaku? Pakatan apa ni? Tak payahlah PAS nak berfalsafah. Memang PAS sah dah jadi kuda tunggangan DAP. Jangan banyak bagi tafsiran. Budak hingus pun dah tanya mak bapak tentang hal perempuan pakai kebaya seksi masuk masjid.

Apa punya bahlol jawatankuasa masjid. Rakyat bukan marah lagi tentang DAP yang semakin kurang ajar. Setengah ada yang kata bangsa DAP ni patut disula saja. Yang PKR pun satu punya penyangak. Waktu agama jadi pertaruhan, dia buat sibuk urus hal pilihan raya parti. Apa punya tarak guna?

Terbayang kita ketika ini jikalah Perdana Menteri atau Timbalan Perdana Menteri Cina atau bukan Islam bagaimana la mereka bertindak? Nasib kita masih baik kerana ada Jib dan Din yang masih tenang cuba selesaikan angkara haramjadah ni. Mari kita doa semoga orang kita tak jadi sesat. DAP sedang guna apa jua cara untuk buat finishing, mereka mahu habiskan Islam kemudian Melayu lenyap dari Nusantara ini.

Kenapa PAS diam???? Mana pejuang PAS??? Mana batang hidung yang mengkafirkan UMNO dulu dan sekarang??? Yang Islam kau kafirkan, yang kafir kau muliakan!!! Apa punya perjuangan bodoh ini!!! Itulah dalam lama diberi tahu yang DAP ni cekap pemimpinnya. Mereka bijak kepala hotak tak macam PAS.

Mereka adalah strategis. Mereka guna PAS untuk mencelarukan Melayu. Tapi PAS tak ngerti cara nak guna Cina. Kadangkala nampak segak kebodohan PAS. Pemimpin mudanya pun hebat mana pun. Yang tahu ialah saman saman saman, takat level Petronas memang cerdik, tak ada kerja lain. 

Woi!!! PAS tengoklah bahagian depan DAP yang dok percacai agama kita ni.Woi!!! PKR tengoklah sikit belakang DAP. Depa da melampau apa hampa dok buat? Selalu main kat belakang tak baiklah!!!

No comments:

Post a Comment