Sunday, September 26, 2010

SIRI 41: APA ERTI UNTUNG DALAM FIKIRAN ANDA?

PERTAHANKAN JALUR GEMILANG KITA!!!!
Bendera kita. Jalur gemilang kita. Belum pun habis kehangatan kita meraikan kemerdekaan. Masih dilihat bendera kita berkibar lagi menandakan bagaimana identiti negara kita punya kedaulatan. Ada bendera besar dan ada bendera kecil, begitu ada ramai yang gembira kibar bendera.

Tapi disebalik hal bendera, kita lihat kurang ajarnya BENDERA di Jakarta. Mereka bertindak liar. Bendera mahu USIR duta KITA. Mereka mahu GANYANG Malaysia. Baguslah gitu. Negara ini depan belakang mahu ditaruhnya. Yang dalam negeri balun habis habisan pemerintah yang mahu kedamaian yang di luar negara mulakan provokasi demi provokasi. Ini angkara siapa?

Strategi siapa? Hah!!!! Kita tahu pelupornya tidak lain dari mahaguru REFORMASI. Jahanamkan kita kalau kita diam. Baru seorang amah di dera 500 di Jakarta bangun dan bertindak liar. Kita bila 4 Melayu di bunuh, di bunuh, di bunuh Melayu masih bersopan dan sabar memegang paksa petua dan ajaran agama. Kesabaran kita diuji. Baru seorang Cina mampuih. Seluruh negara dicahayakan dengan lilin.

Mereka berkabung tanda protes kezaliman. NAH!!!! Sekarang nilai sendiri erti kezaliman. Mana pakar pejuang kemanusiaan. Ayuh maju ke depan dan jawab di mana saja apakah perbuatan BENDERA itu suatu yang perlu dihormati? Mana Hindraf? Mana dia gerakan jalanan yang dulunya hero yang mahu tumbangkan negara? Kenapa perlu kita hormati rakyat kalau mereka tidak hormati kita? 

Jawabnya kita ada budaya kita ada RUKUNEGARA yang kita amalkan. PANCASILA mereka sudah rosak, robek dan tidak segar. Cuma akhir-akhir ini banyak sungguh biawak dan lintah yang berkeliaran mahu jahanamkan negara ini. Kita yang akan tentukan langkah. Kalau kita rasa perlu kita bertindak kita sediakan payong sebelum hujan. Ayuh kita maju ke barisan depan untuk nyatakan kepada sesiapa saja sama ada BENDERA, atau parti BARUA AMERIKA bahawa kita akan menentang mereka dalam apa jua cara yang perlu. Kita jangan harapkan PKR dan DAP untuk skong kerana kita rasa mereka ini parti yang memang gemarkan huru hara minda.

Berpaut pada mereka yang memimpin kita. Banyak keuntungan jika kita taruhkan masa depa kita pada parti yang dihormati oleh dalam dan luar negeri. Memang kita kalau guna Pakatan Rakyat untuk pertahankan negara kita akan dilenyek macam lempeng tapi kegerunannya akan ada bila BN yang diterajui oleh UMNO dengan barisan NGO yang cintakan Melayu merapatkan saf-safnya kita boleh dilindungi dari huru hara. Kita masih boleh k surau dengan aman, kita boleh hantar anak ke sekolah tanpa takut, kita boleh santai tanpa was-was.... AMIN....

No comments:

Post a Comment