Friday, September 10, 2010

SIRI 28: APA ERTI UNTUNG DALAM FIKIRAN ANDA?

Kerajaan negeri Penang memang dah gubra tentang persepsi rakyat yang kata DAP di bawah LGE anti Melayu. LGE resah dan dia pun guna media negeri untuk semaikan benih cintai DAP. Nama rislah depa ialah CAT (bahasa Inggeris yang ikonnya "KUCING" yang kita tahu kucing tu di Sarawak, di Penang dah lama terkenal dengan MUTIARA. Siapa yang hebat akal yang pilih CAT?

Kononnya CEKAP, AKAUNTEBAL, TELUS. Hah!!!! Hebatkan? Kalau sebut baik-baik roket! roket! roket! dah hampir dengan nama cat! cat!. Cuba tengok CAT dan DAP hampir dekat kan? Ini impresionistik. Dalam berita yan hampir 30 muka surat dengan memuatkan 3 bahasa LGE telah menipu pembaca Melayu. Dia tak cerita tentang pelajaran, pendidikan dalam bahasa Melayu tapi yang dia sebut dalam bahasa Melayu ialah tentang gera-gerai yang datanya dianggap lucu sekali.

LGE pun ambik kesempatan mengadu kenapa orang anggap dia anti Melayu, dia setuju kalau orang kata dia anti BN. Hah!!! Bijak.....bijak... Risalah CAT ini tunjuk hal hal fringes yang menunjukkan propaganda untuk memenangi segera hati Melayu dan mententeramkan hati India dan Cina. LGE tunjuk bagaimana akrab dia dengan timbalannya dengan cara berpelukan, tunjuk bagaimana TYT hadir function agama.

Nah CAT ini adalah "ALAT NEUTRALISE" sentimen yang paling direstui oleh LGE. Semua yang dia cerita tak ubah macam kempen sayangkan LGE. Itulah harapan LGE. Namun rakyat harus faham anak dan baca CAP ini tidak akan insaf dan merasa bersalah jika Melayu junam dalam lembah yang tak lagi boleh dihormati. Tunggu masanya di mana LGE akan jadi firaun yang terkenal di rantau ini.

Jadinya begitu adalah sokongan orang Melayu. Ketika itu berlaku adakah generasi masa depan menjilat LGE  atau mengutuk kita yang tahu sejarah DAP tapi tak lakukan apa apa. Untungkah Melayu ketika itu?????

No comments:

Post a Comment