Thursday, September 2, 2010

SIRI 16: APA ERTI UNTUNG DALAM FIKIRAN ANDA?

Baca saja surat khabar hari ini, semalam dan hari-hari ke depan. semua menjurus kepada putarbelit dan cubaan. Putarbelit banyak tunjukkan kelakuan PAS yang mahu mempertahankan DAP. Masih ada beberapa kerat pemimpin yang mahu menganggap bahawa perihal kelakuan DAP di masjid adalah betul.

Sehingga rakyat menjadi bosan dengan ulangan, alasan yang dianggap mengarut. Misalnya, penggunaan kalimah Allah, hal perempuan di kawasan Mehrab Masjid, mengkafirkan  UMNO, Sultan Selangor murka tanpa usul periksa. Semua ini adalah menjunjung kelakuan DAP yang sama sekali tidak bagi untung pada orang Islam.

PAS tahu mereka tidak dapat bertahan lama jika PKR tidak menyokong hujah PAS. Kali ini PKR nampaknya menghindari dari campurtangan urusan agama bila mereka tengok DAP sudah masuk campur dalam urusan Islam, Sekarang kita tengok hal CUBAAN.

Cina DAP ganggu Perlembagaan. Mereka mengajar bagaimana Melayu kena setuju yang Bumiputera patut tidak dapat apa-apa diskaun. Mereka kata yang Melayu rasis, mereka kata Melayu tidur, mereka kata Melayu BASTARD. Tengok dan layari saja di Youtube perbuatan anak Cina bertuah nama NAMAWEE.

Raya ni bila ramai-ramai kumpul makan ketupat jangan tengok siaran lain. Tunjuk saja Youtube. Tunjuk saja video tu dekat Pak Long, MakNgah, Acik, Tok Yah, Pak Su. Kemudian tanya mereka, apakah sebelum ini hal begini pernah jadi? Tentu mereka kata tidak. Orang Cina selepas 13 Mei memang bersopan di kampung, mereka suka berkawan, mereka suka menolong dan suka membantu jika di minta bantuan.

Jadi kenapa mereka dah mula tunjuk sifat KURANG ASAM? Jawabnya Melayu yang buatkan mereka begitu. Cina sampai mampus pun takkan pijak masjid kalau tak Melayu kata pada depa no problem. Bagi mereka itu kerja SOI. Tapi bila ada Melayu yang kata elok masuk masjid tunjuk yang Cina boleh hulur bantuan di dalam masjid, Cina pun cubalah nasib dia tanpa rujuk pada sifu FENG SHUI.

Lagi pun Cina yang masig kafir (pompuan lak tu) diiringi oleh jawatankuasa masjid pun kata ok. Bukan Cina yang gatal doakan pemimpin DAP selamat. Ini semua perbuatan Melayu. Jangan kita marah mereka, jika kita kata bersopan meraka akan akur. tapi jika kita kata no prob bagi apa jua urusan mereka akan pihak kepala.

Itu sebab ramai dah sebut yang DAP lebih Islamiah dari PAS (macam kes Nizar di Perak). DAP lebih Melayu dari PKR. Jalan untuk keluar paling mudah. Budaya jilat punggung DAP segera dihentikan. MINTA saja DAP jaga urusan CINA dan biarkan mereka teruskan agenda Chaunistik merka. Jangan bawa mereka campu urusan Melayu.

PAS dan PKR patut nasihat mereka ini. Kalau degil sangat tinggalkan saja mereka ini. Berpuluh tahun dah DAP ada di Tanah Melayu, mana kita pernah bagi muka, enta apa dah jadi akhir-akhir ini Melayu cukup suka menjilay dengan si DAP.

Dakwah dan dakyah depa lebih hebat dari dakwah PAS mebantu DAP dengan hujah DAP itu apa jua dibuatnya adalah diterima, dihalalkan dan diizinkan. Alahai PAS, apa dah jadi? dah tak dak cara lainkah nak dakwah Melayu Tumpulah pada anak Melayu yang sesat akhlak. Tumpu perjuangan asal PAS. Tumpu pada jalan Allah. Jangan dok tumpu dan bodek Lim Guan Eng. Tentu malaikat tak suka. Ingat akhirat sama. Ni bulan mulia Allah ampuni dosa-dosa kita. Segera lakukan.

No comments:

Post a Comment