Saturday, September 4, 2010

SIRI 18: APA ERTI UNTUNG DALAM FIKIRAN ANDA?

Percayakah ANDA pada MIMPI? Ah itu, itu igauan. Mimpi adalah gurauan malam yang mendodoikan kita didalam satu alam khyalan. Mungkin ada kalanya ianya benar maka itu dianggap kebetulan  (coincidence). Begitulah perihalnya mimpi: Ada seorang kawan berkongsi mimpi. Diceritakan pada semua sahabatnya sewaktu berbuka puasa. Ramai yang kata itu mimpi mengarut.... ceritanya begini... al kisah...

LIM GUAN ENG menjelam jadi OMAR ABD AZIZ, sebaik selesai sembahyang Jumaat di Tasik Gelugor Penang, beliau buat ceramah dan begitu yang memaki hamun DAP adalah DOSA KECIL. Mencemuh NIK AZIZ sebagai orang nyanyuk dan sasau adalah DOSA BESAR.
Beliau minta orang Islam layan permintaan orang Cina dalam hal bahasa, pendidikan dan jawatan penting dalam kerajaan. Kalau pun ada orang Melayu mahu jawatan penting syarat utama mesti pandai tutur bahasa Cina. Kursus khas untuk pemimpi PKR dan PAS belajar bahasa CINA akan dirasmikan oleh BAPAnya LIM KIT SIANG pada tahun 2013 di Putrajaya.

Hukum hudud tidak perlu sebab PAS perlu kuasa politik saja. Karpap sedang buat draf undang-undang larang orang bercakap hal hudud. ISA hanya untuk orang Islam saja. Perkara sensitif adalah tidak boleh cakap hal MELAYU kerna itu rasis. Orang Cina memang boleh berkunjung ke dalam masjid sebab zaman nabi dulu di tanah suci ada kafir masuk masjid.

Ramaikan jemputan mereka untuk tidur bangun di masjid khusus yang ada aircond. Memaki DSAI juga dosa kerana dialah pakar rujuk ilmuan Islam yang unggul dan penceramah terpilih dalam pelbagai agama.... Sebenarnya DAP, adalah penyelaat bangsa Melayu. DAP tahu yang Melayu berpecah belah, longlai dan kusut. 

Sebabnya bangsa Cina sudah kawal hal-hal ekonomi negara. Melayu sudah lupa perjuangan. MELAYU SEMAKIN KELAYUAN. Maka datanglah utusan langit. Itulah dia dengan nama Cinanya LIM GUAN ENG, tugas utama ialah menyelamatkan bangsa Melayu. Caranya ialah untuk menaikkan kemarahan orang Melayu dengan menggunakan hal-hal berkaitan agama dan kesultanan.

Teorinya Melayu bila meradang boleh disatukan. Maka dilakukan satu demi satu peristiwa untuk Melayu naik berang. Bila Melayu mula bergabung dan bersatu maka OMAR ABD AZIZ itu pun menjelam menjadi LIM GUAN ENG dan meneruskan perjuangan DAP macam biasa..... 

Sebelum beliau meningggalkan urusan ceramah beliau berpesan dan minta sanga-sangat sempena hari raya ini Orang Melayu ingat bahawa DAP pernah mengatakan bersatu sebelum sesal. Ini kerana jika Melayu masih bergeseran maka janganlah memarahi DAP kerana amaran DAP tidak dipedulikan oleh Melayu. Begitulah cerita mimpi kawan kita ni. Ada percayakah mimpi ini boleh berlaku satu hari nanti?

No comments:

Post a Comment