Tuesday, September 14, 2010

SIRI 33: APA ERTI UNTUNG DALAM FIKIRAN ANDA?

Tergamam sekejap bila baca tabloid SINAR selasa 14 September di muka surat 10. Beritanya adalah mengenai seorang Melayu yang jadi Ketua Cawangan DAP Lembah Kinrara. (Artikel penuh - Nafi dakwaan DAP Melayu Terkubur).

Beritanya mengenai seorang Melayu yang jadi Ketua Cawangan DAP Lembah Kinrara. Dia kata dia bosan dengan UMNO. dia puji Teresa Kok (ratu****). Dia cabar bila-bila saja kalau buat undian BN akan kalah.

"Haron yang mengulas laporan akhbar ini kelmarin berkata, menyertai cawangan itu bukannya bertujuan untuk memecahbelahkan masyarakat kampung tetapi kerana sudah bosan dengan karenah politik UMNO yang tidak mahu mengambil tahu hal penduduk yang majoritinya berbangsa Melayu."

Ish... ish...ish...!!!! Hebat gak, lebai kita ini. Dulu waktu lebai ini kecik...kecik... tentu bapa dia juga ahli UMNO dan mesti bapa dia melaungkiang DAP musuh UMNO atas alasan yang tak perlu lagi kita huraikan. Nah!!! Lepas saja 2008, lebai ini dengan mudah tanpa banyak buat kajian, mempengaruhi minda orang Melayu dengan menyokong DAP.

Kita tanya lebai ini, kenapa pilih DAP dan TIDAK parti PKR atau PAS??? Sementara dia cerita buruk UMNO tentu lebai ini dirasuk dek TERESA. Apakah yang dibisikkan oleh TERESA? Tentunya hal keburukan PKR dan PAS. Atau pun PKR dan PAS meluat dengan perangai lebai ini. Jadi ada dua ulasan. Satu memang lebai ini pungutan jalanan DAP. Kedua, lebai ini semua parti Melayu singkirkan dia.

Ish!!Ish!!!! Ish!!!.... Lebai oh lebai. Dah sampai begitu mudah memperjuangkan ideologi yang memihak pada agama bangsa dan negara. Kita harap lebai ini balik la kepangkuan bangsanya. Fahami objektif politik TERESA yang memang mahukan undi Melayu.  Dia datang bukan tanya hal Melayu. Dia datang begitu bagaimana dia dari bangsa bukan Melayu lebih baik dari Melayu dan dia mahukan lebai ini perjuangkan ideologi DAP lebih dari parti PAS, mahupun PKR atau UMNO.

UNTUNGKAH LEBAI INI???  Gamaknya apa pesanan lebai ini pada cucu cicit dia ye!!!!!



No comments:

Post a Comment