Saturday, September 18, 2010

SIRI 36: APA ERTI UNTUNG DALAM FIKIRAN ANDA?

Pesta TANGLUNG di sibu, ramai yang meraikan. Cuba teliti dimanakah perasaan patriotik? Apa tidaknya, tak nampak pun KeMALAYSIANNYA. Tidak langusng ditulis bahasa tempatan atau bahasa Malaysia maka pakah makna pesta rakyat yang terlalu chauvinistik di Sibu???

Bukankah ini tempat DAP? Sebab tu mana dia peduli hal PERPADUAN dan PATRIOTISME. Yang dia  tahu ialah dia yang kawal bandar ini. Kenapa pencinta bahasa diam? Kenapa mereka pilih untuk langusng tidak guna bahasa Malaysia dalam apa jua kain rentang, poster, tanglong, t-shirt dan apa jua yang menunjukkan mereka cintakan tanah air ini? Inilah enjin DAP yang mahu tranformasikan sedikit demi sedikit negara ini kepada negara yang dimiliki oleh satu kaum.

Mereka yang memerintah, mereka yang berkuasa, mereka yang akan tentukan arah negara ini. Tinggallah Bumiputera terbiar, diasingkan, disisihkan dan apa lagi yang ada untuk Bumiputera miliki kerana DAP berada di atas. Mereka yang menyokong DAP tentulah gembira dan tentunya orang Cina. Ini open secret. Tapi bagaimana kalau talibarut DAP itu Melayu atau Bumiputera??? Bukankah malang bagi bangsa ini kerana membiarkan KUASA MEREKA DIBOLOSI dengan mudah oleh DAP akibat ketidak seriusan dan kehilangan cintakan bangsa.

Apa lagi yang ada bagi orang Melayu dan Bumiputera jika DAP memerintah minda mereka dengan semangat ala sosialis? DAP ini memang akan hancurkan satu demi satu hak dan milik Bumiputera. Jika Bumiputera di Sarawak majoriti kenapa perlu takut dengan DAP? Bukan orang Sarawak tak sedar akan kerakusan DAP tapi mereka di gasak dan digoda oleh agen DAP terutamanya PKR.

Tanya apa nasib Melayu yang menyokong DAP waktu pilihan raya kecil Sibu? Adakah mereka dibela nasib mereka oleh DAP? DAP ini setakat melalak dan membakar semangat memang pandai. Ini kerana mereka mahu lemahkan pegangan dan ketaatan pada bumi ini. Mereka tidak akan henti-henti berpura-pura mengatakan yang mereka pejuang. Pejuang apa? Di mana orang Melayu di Pulau Pinang, Bukit Bintang, Kepong, Kuching, Sibu, Butterworth dan banyak lagi tempat yang orang Melayu tersilap menyokong mereka.

Ingat bahawa kita dipersimpangan jalan. Jika emosi dan amarah lenyap cerita warisan dan cerita asal usul. Sedangkan mereka apabila berkumpul di mana jua tempat yang orang Melayu tak suka bersama mereka akan mengingati satu sama lain yang mereka perlu tumbangkan kuasa yang ada di tangan Melayu dan Bumiputera jika mereka mahu memegang kuasa.

Hitler of the EAST siapa? Rasanya kita dapat teka. Siapa lagi kalau bukan ***....

1 comment:

  1. Kita tetap berdoa semuga Tuhan akan membuka pintu hati mereka supaya sedar dan kembali ke pangkal jalan. Semuga mereka tetap akan kembali untuk bersama sama dengan kita memperkasakan kuasa memerintah negara ini tetap kekal perkasa di bawah kepimpinan orang Islam. Inshaallah.

    ReplyDelete