Monday, September 20, 2010

SIRI 37: APA ERTI UNTUNG DALAM FIKIRAN ANDA?

WELL DONE MALAYS, WHAT NEXT? Ini kata-kata LEE KUAN YU bagi Melayu Singapura. Kalau realitinya PADAN MUKA MELAYU. Yang di Kelantan pula tak bangga jadi Melayu. Nik kita ni lebih DAP dari Melayu. Kemelayuan Nik kita ni dah macam kulit bawang. Akhir-akhir ni Nik teruja sangat dengan DAP.

Dia ni macam CINTA PERTAMA... Ayat-ayat CINTA begitu indah sehingga akhbar ROKET milik DAP terang dan bangga menyebut Melayu semakin dekat dengan DAP. Cerita hebatnya PAS pun tenggelam. Mungkin PAS tahu apa yang ada arahan jangan hebatkan falsafah PAS sangat takut DAP terkelincir dari dapat undi Melayu.

Parti Pakatan ini memang hebat pakatan mereka. Mereka ambil kesempatan berpakat bukan untuk majukan negara tapi pakat nak kutip undi, UNDI. Bukankah ini membosankan? Nah!!! Tengok saja kempen merosak minda Melayu ini. Hebatkan? Di Penang LGE dah dinaik taraf jadi OMAR AL AZIZ, sehinggakan Hadi Awang pun tak da sapa pun mahu naik tarafnya. Lantaran Melayu hari ini suka tidak suka dah diketahui jelas oleh DAP yang mereka ini boleh di beli, di goda, dan di cucuk hidung.

Melayu keletihan, Melayu berkecamukkan, melayu bukan semua sokong satu parti, Melayu EK lebih tapi masih khayal dalam dunia rempit mereka, dunia buang anak, dunia yang takut pada persaingan. apakah benar? Jawapan ialah jika kita terus bertubi-tubi di asak maka Melayu akan layu dan Cina akan bangkit dengan megah dan jadikah persatuan ini tamadun mereka, suatu tamadun yang ibunya ialah tanah besar Cina.

Tengoklah Melayu Singapura, tanya setiap mereka apakah bahagianya mereka sama rata dengan Cina? Jawapannya kita dah boleh agak.. Apa hebatnya Melayu disana?Yang ada pun Fendi pemain bola sepak. Itu saja, yang menarik kenapa dalam suasana Melayu Malaya ni tuntut pertahankan hak mereka. Singpura lak tanpa diundang mahu dunia tahu di Singapura Melayu sudah capai kejayaan!!

Ini jelas bahawa geraksaraf menerkam minda Melayu sudah aktif dengan gabungan Singapura dan DAP Penang. Kalau bolehlah minta Omar Al Aziz kita buat rombongan lawat Singapura. Bawak peniaga gerai Kompar, gerai DO RE ME, penduduk Jelutung. Bagi sat peluangMelayu ni belajar dari Melayu Singapura yang dikatakan telah berjaya. Sedarlah Melayu yang mereka ini kata Inggeris "VIRGIN SURROUNDED BY PROSTITUDE".

2 comments:

  1. Nik Aziz ni tidak layak dipanggil Tok Guru. Orang alim tidak akan bercakap berlagak dan menuduh orang lain jahat. Nik Aziz ni sanggup menuduh sesama bangsa dan sesama agama maca2 benda tidak elok TAPI pada masa yang sama menagungkan kafir!!!!!!

    ReplyDelete
  2. Salam Perjuangan Pakat Kelih...

    Mungkin Nik Aziz ni makan banyak ubat untuk kawal sakit dia. Jadi sesekali dia meracau juga sebab side effect ubat. Itulah tanda dia perlu rehatkan otak dan badan.

    Kalau asyik geram kat UMNO dia yang rugi kerana makan diri dan hati jadi rosak dan lubang jantung semakin sempit.

    ReplyDelete